Krop

Manlger du overskud om efteråret?

Er din krop træt, og mangler du simpelt hen bare energi om efteråret, så kan det være at din kost kan hjælpe dig. Læs om hvordan du kan få energien tilbage om efteråret.
Kost

Gode råd til madpakken

Synes du ikke at din madpakke er det mest spændende i verden, så kig på disse 5 gode råd til madpakken.
Krop
Kost

Tomaterne er over os

Det er igen blevet sæson for tomater. Her får du 8 opskrifter på, hvordan du kan lave noget lækkert med tomater.
Kost

Sunde desserter

Her får du et bud på 6 forskellige sunde desserter.
Kost

Fastfood giver dig for meget salt

Fødevareinstituttet DTU har undersøgt forskellige former for fastfood og konklusionen er, at fastfood indeholder for meget salt.
Motion

Forbrænd kroppens energi med powerskridt

Vi har efterhånden lært det - eller i hvertfald hørt om - budskabet: Vi skal gå omkring 10.000 skridt om dagen for at forblive fit for fight. Men de fleste af os glemmer, at af de 10.000 skridt om dagen, skal de 3000 - 4000 skridt være med moderat intensitet for at komme op på blandt andet Hjerteforeningens anbefalinger om daglig motion.
Krop

Når børn leget glemmer de væsken

Når vjeret er godt bruger børn ofte tiden på at lege, men de glemmer at drikke noget væske. På dette punkt slår vand alt, når det gælder om at holde kroppen ved lige.
Motion

Kort guide til hvordan du løber et marathon

Guide til hvordan du træner din krop op til at løbe et marathon. Det anbefales bl.a. at bruge en træningsdagbog, og sådan en finder du f.eks. i FatLow. Læs mere om FatLow på http://fatlow.dk
Kost

Franskbrød slår fedt

Risikoen for at udvikle blodpropper i hjertet stiger med 33 procent, hvis man erstatter det mættede fedt med letoptagelige kulhydrater, dette betyder bl.a. hvidt hvedemel og sukker.
Motion

Motion er bedre end sund kost

En norsk undersøgelse påviser, at motion gavner dit helbred mere end sund kost. Du skal minimum dyrke 30 minutters motion om dagen. Næst efter motion er kosten vigtig.
Krop

Sukkersyge i vækst hos børn

Over de seneste 10 år er antallet af små børn der får sukkersyge - type1 - steget med 57%. Umiddelbart kan forskerne ikke foreklare denne stigning, da der ikke findes nogle undersøgelser på området.
Krop

66 procent af kvinder er for tykke

En ny undersøgelse viser, at 2 ud af 3 kvinder for et for stort taljemål. Når man er for tyk kan det give problemer med forhøjet blodtryk, diabetes og dårligt kolesterol.
Motion

Kan du huske hulahopringen?

En gammel kending er vendt tilbage: hulahopringen. Plastik ringen er nu på vej ind i fitness-lokalet, hvor hulahopringen skal være den nye trendy motionsform.
Krop

Træn din hjerne

Få 10 enkelte råd til hvordan du kan holde din hjerne i gang og bl.a. styrke korttidshukommelsen og din indlæringsevne.
Krop

Reaktioner på programmet Fuck Cancer

I tv programmet Fuck cancer ses Chris MacDonald med sin far, der har kræft, men via kost og motion forsvinder sygdommen. En række forskere og læger udtaler sig om kost og motion virkelig er kuren mod kræft.
Motion

Danskerne dyrker for lidt motion

I en uge har forskerne fulgt 2.197 danskere i alderen 15-75 år og registeret deres fysiske aktivitet 24 timer i døgnet. Sagen er, at danskerne dyrker for lidt motion. Pulsen skal op mindst en halv time om dagen.
Kost

Er du kaffejunkie?

Kaffe har både gode og dårlige indvirkninger på vores krop. Læs om du kan nikke genkendene til tegnene på, om du er kaffejunkie.
Kost

Kakaomælk giver større muskler

Ja, det er sandt, men ernæringsekspert anbefaler i stedet bananer og skummetmælk, da de fleste kakaomælk indeholder for meget sukker.
Kost

Forebyg skizofreni med fiskeolie

Undersøgelser i Østrig viser, at personer der får omega-3-fedtsyrer i kapsler har lavere risiko for at udvikle skizofreni.
Krop

Overvægtige kvinder har øget barnløshed

Godt 10% af fødedygtige kvinder lider af barnløshed pga. overvægt. Det hele skyldes polycystisk ovariesyndrom (PCOS) som bl.a. opstår ved en usund livsstil.
Krop

Hjælp dig selv og forebyg kræft

Stop rygning, mindre alkohol og spis som dine forfædre gjorde - også kaldt basiskost. Grønsager, frugt og bær, fuldkornsprodukter og sjældent kød.
Kost

Lille sult kan stykre immunforsvaret

Tyske forskere har fundet ud af, at når kroppen sulter en lille smule forstærker det kroppens immunforsvar, som beskytter dig mod angreb fra fjendtlige organismer - som for eksempel virus eller bakterier.