Manlger du overskud om efteråret?

Er din krop træt, og mangler du simpelt hen bare energi om efteråret, så kan det være at din kost kan hjælpe dig. Læs om hvordan du kan få energien tilbage om efteråret.

Gode råd til madpakken

9. september 2011

Synes du ikke at din madpakke er det mest spændende i verden, så kig på disse 5 gode råd til madpakken.

D-vitamin forlænger livet

8. september 2011

Undersøgelser viser at en speciel form for d-vitaminer forlænger kvinders liv.

Find indre ro med meditation

7. september 2011

Læs om hvordan du kan bruge meditation til at finde ro og styrke din mentale tilstand.

4 sunde og nemme morgenmads opskrifter

6. september 2011

Morgenmaden har længe haft ryg for at være dagens vigtigste måltid. Prøv derfor en af disse 4 morgenmads opskrifter.

Det er igen blevet sæson for tomater. Her får du 8 opskrifter på, hvordan du kan lave noget lækkert med tomater.

Trænder Ida Krak kommer med bud på 5 gode maveøvelser, der både toner og giver en fladere mave.

Her får du et bud på 6 forskellige sunde desserter.

Fødevareinstituttet DTU har undersøgt forskellige former for fastfood og konklusionen er, at fastfood indeholder for meget salt.

Læger opfordre mænd til at søge læge

20. juni 2011

Undersøgelser viser at mænd går færre gange til læge end kvinder.

Forbrænd kroppens energi med powerskridt

21. november 2010

Vi har efterhånden lært det - eller i hvertfald hørt om - budskabet: Vi skal gå omkring 10.000 skridt om dagen for at forblive fit for fight. Men de fleste af os glemmer, at af de 10.000 skridt om dagen, skal de 3000 - 4000 skridt være med moderat intensitet for at komme op på blandt andet Hjerteforeningens anbefalinger om daglig motion.

Når børn leget glemmer de væsken

11. juli 2010

Når vjeret er godt bruger børn ofte tiden på at lege, men de glemmer at drikke noget væske. På dette punkt slår vand alt, når det gælder om at holde kroppen ved lige.

Kort guide til hvordan du løber et marathon

6. juni 2010

Guide til hvordan du træner din krop op til at løbe et marathon. Det anbefales bl.a. at bruge en træningsdagbog, og sådan en finder du f.eks. i FatLow. Læs mere om FatLow på http://fatlow.dk

Franskbrød slår fedt

5. juni 2010

Risikoen for at udvikle blodpropper i hjertet stiger med 33 procent, hvis man erstatter det mættede fedt med letoptagelige kulhydrater, dette betyder bl.a. hvidt hvedemel og sukker.

Motion er bedre end sund kost

En norsk undersøgelse påviser, at motion gavner dit helbred mere end sund kost. Du skal minimum dyrke 30 minutters motion om dagen. Næst efter motion er kosten vigtig.

Sukkersyge i vækst hos børn

Over de seneste 10 år er antallet af små børn der får sukkersyge - type1 - steget med 57%. Umiddelbart kan forskerne ikke foreklare denne stigning, da der ikke findes nogle undersøgelser på området.

66 procent af kvinder er for tykke

En ny undersøgelse viser, at 2 ud af 3 kvinder for et for stort taljemål. Når man er for tyk kan det give problemer med forhøjet blodtryk, diabetes og dårligt kolesterol.

Kan du huske hulahopringen?

En gammel kending er vendt tilbage: hulahopringen. Plastik ringen er nu på vej ind i fitness-lokalet, hvor hulahopringen skal være den nye trendy motionsform.

Træn din hjerne

Få 10 enkelte råd til hvordan du kan holde din hjerne i gang og bl.a. styrke korttidshukommelsen og din indlæringsevne.

Reaktioner på programmet Fuck Cancer

I tv programmet Fuck cancer ses Chris MacDonald med sin far, der har kræft, men via kost og motion forsvinder sygdommen. En række forskere og læger udtaler sig om kost og motion virkelig er kuren mod kræft.